Le Monde secret de Kate Bush
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le Deal du moment : -50%
-50% Baskets Nike Air Huarache Runner
Voir le deal
69.99 €

Presse

+8
Renaud
Ludovic
Dam's
sleepingangel
benjicoq
Emma
Jean-Marc
alfontaine
12 participants

Page 8 sur 9 Précédent  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Suivant

Aller en bas

Presse - Page 8 Empty Re: Presse

Message  Renaud Lun 28 Déc - 14:36

Ah, c'est un débat sans fin de toute façon !!!
J'ai moi même beaucoup de mal à établir un classement ferme et définitif, même si je connais mon album préféré et celui que je j'aime le moins, mais entre les 2, mission quasi-impossible !
Tiens, je devrais écouter 50WFS, il neige dans ma campagne !!! Presse - Page 8 3355234437

_________________
This will be my monument, this will be your beacon when I'm gone...

Presse - Page 8 Faim41
Renaud
Renaud

Messages : 1553
Date de naissance : 24/09/1964
Date d'inscription : 29/05/2014
Localisation : Campagne Normande

Revenir en haut Aller en bas

Presse - Page 8 Empty Re: Presse

Message  Pierre Lun 28 Déc - 17:33

Oui, j'avais vu cet article, je ne l'ai même pas relayé (far out publie un article sur KB pratiquement chaque jour... Rolling Eyes C'est pas forcément passionnant d'ailleurs...) car je trouvais l'idée d'un classement totalement absurde concernant KB (comme certains autres artistes d'ailleurs...).
Bon, la seule chose que je sais, c'est que je ne me retrouve absolument pas dans ce classement, et je serais tout à fait incapable d'en faire un... confused Je sais juste quels seraient les derniers. Sinon, je n'ai même pas la chance de Renaud de pouvoir déterminer celui que je préfère... Neutral Il y a longtemps, j'aurais dit "The Kick Inside", ce n'est même plus vrai, parce-qu'il y en a d'autres que j'aime tout autant. En plus, ça évolue: il y a un certain temps, "Never for Ever" n'aurait pas été parmi les premiers. Depuis un moment, c'est celui que j'écoute le plus... Laughing
Je me rends compte que je fonctionne de plus en plus par "phases" ou plutôt des cycles. Ce n'est pas seulement valable pour des albums à l'intérieur d'une discographie, mais aussi selon les artistes. J'écoute moins Kate Bush depuis un bon moment car j'ai la sensation d'en avoir plus ou moins fait le tour. Puis, de temps en temps, ça me reprend! Laughing Actuellement, c'est The Divine Comedy qui recueille toutes mes faveurs et là aussi, je me rends compte que mes avis n'ont rien de si définitif.

_________________
The sight of bridges and balloons makes calm canaries irritable
Presse - Page 8 BarWoodstockFlyingAni
Presse - Page 8 Note_039
Pierre
Pierre
Admin

Messages : 4471
Date de naissance : 30/08/1962
Date d'inscription : 29/05/2014
Localisation : Paris 14

Revenir en haut Aller en bas

Presse - Page 8 Empty Re: Presse

Message  Renaud Lun 25 Jan - 11:41

Renaud a écrit:Décidément, les publications se succèdent !!!

Presse - Page 8 KB-Record-Collector-cover-720x1024

Something we’ve never seen before – an ENTIRE full colour issue of the legendary Record Collector magazine devoted to Kate Bush. It hits the shops December 3rd. This magazine has always taken Kate very seriously over the years as an artist who also happens to have a highly collectible body of work. As such they alway put Kate’s fans front and centre. This “bookazine” is no exception, pages upon pages of content here illuminate just what Kate means to fans AND for the very first time is rich with illustrated features about collecting the music that we love – and there has been significant input from Kate’s fans to make this very special indeed. We’re excited. Do not miss! PRE-ORDER YOUR ISSUE HERE !

Here’s what Record Collector says: “This latest RC special gives fans the definitive guide to collecting one of the most extraordinary musicians of our times with a comprehensive UK discography, in-depth guides to collectables and memorabilia, all of her studio albums revisited by some of RC’s finest writers, fans and musicians on what Kate means to them, unpublished photographs, an evocative piece on her remarkable live comeback, and so much more. Available for pre-order: 5 November. Release date: 3 December – Note: Due to lockdown, there may be a slight delay with dispatch of your order.”

Bon, je n'ai toujours pas reçu l'exemplaire que j'ai commandé et qui a été posté le 15.12.20.
Je sais bien que le Brexit est passé par là depuis mais quand même, ça fait long !!!
Après réclamation, un autre exemplaire va m'être envoyé, donc avec un peu de chance, je l'aurai en double !!!

_________________
This will be my monument, this will be your beacon when I'm gone...

Presse - Page 8 Faim41
Renaud
Renaud

Messages : 1553
Date de naissance : 24/09/1964
Date d'inscription : 29/05/2014
Localisation : Campagne Normande

Revenir en haut Aller en bas

Presse - Page 8 Empty Re: Presse

Message  Maxence Lun 25 Jan - 11:53

Renaud a écrit:Bon, je n'ai toujours pas reçu l'exemplaire que j'ai commandé et qui a été posté le 15.12.20.
Je sais bien que le Brexit est passé par là depuis mais quand même, ça fait long !!!
Après réclamation, un autre exemplaire va m'être envoyé, donc avec un peu de chance, je l'aurai en double !!!

C'est étonnant Renaud, je l'ai reçu il y a deux jours ! J'espère que tu le recevras vite, il est très complet et vraiment riche. Wink
Maxence
Maxence

Messages : 243
Date de naissance : 27/03/2005
Date d'inscription : 22/08/2020
Localisation : Au-delà de l'arc-en-ciel

Revenir en haut Aller en bas

Presse - Page 8 Empty Re: Presse

Message  Pierre Lun 25 Jan - 13:12

"Record Collector" fait toujours du bon boulot! Ils avaient fait un article très complet et tout à fait passionnant sur toutes les démos. Ca ressemblait vraiment à une enquête... Laughing Après, c'est la plupart du temps basé sur l'aspect discographie, mais les articles sont plutôt bien écrits et intéressants, sans conneries ni quoi que ce soit basé sur un culte de la personnalité. C'est toujours objectif, voire un peu "clinique"...
Il faudrait que j'appelle "Parallèles" pour savoir s'ils l'ont reçu, j'avais complètement zappé... Neutral

_________________
The sight of bridges and balloons makes calm canaries irritable
Presse - Page 8 BarWoodstockFlyingAni
Presse - Page 8 Note_039
Pierre
Pierre
Admin

Messages : 4471
Date de naissance : 30/08/1962
Date d'inscription : 29/05/2014
Localisation : Paris 14

Revenir en haut Aller en bas

Presse - Page 8 Empty Re: Presse

Message  Renaud Jeu 4 Fév - 18:43

J'ai enfin reçu MON Record Collector ! lol!
Par contre je ne sais pas s'il s'agit du premier exemplaire posté le 15 décembre ou celui que j'ai réclamé fin janvier.... Suspect

_________________
This will be my monument, this will be your beacon when I'm gone...

Presse - Page 8 Faim41
Renaud
Renaud

Messages : 1553
Date de naissance : 24/09/1964
Date d'inscription : 29/05/2014
Localisation : Campagne Normande

Revenir en haut Aller en bas

Presse - Page 8 Empty Re: Presse

Message  Renaud Lun 8 Fév - 10:34

Je n'ai pas encore terminé la lecture de ce Record Collector mais c'est bien fichu, quelques petites infos et photos inédites, je prends beaucoup de plaisir à le lire.
Je vous le conseille vivement !

_________________
This will be my monument, this will be your beacon when I'm gone...

Presse - Page 8 Faim41
Renaud
Renaud

Messages : 1553
Date de naissance : 24/09/1964
Date d'inscription : 29/05/2014
Localisation : Campagne Normande

Revenir en haut Aller en bas

Presse - Page 8 Empty Re: Presse

Message  Pierre Lun 8 Fév - 13:44

Je n'ai toujours pas appelé "Parallèles"... Rolling Eyes

_________________
The sight of bridges and balloons makes calm canaries irritable
Presse - Page 8 BarWoodstockFlyingAni
Presse - Page 8 Note_039
Pierre
Pierre
Admin

Messages : 4471
Date de naissance : 30/08/1962
Date d'inscription : 29/05/2014
Localisation : Paris 14

Revenir en haut Aller en bas

Presse - Page 8 Empty Re: Presse

Message  Renaud Mar 16 Fév - 9:03

Je poste cette info ici car je ne vais pas créer un sujet spécialement :

Presse - Page 8 Bush-cover-01-722x1024

Je me suis procuré ce petit bouquin pour une vingtaine d'euros. Il ne paye pas de mine mais semble proposer une approche rarement observée auparavant.
Ici pas de biographie mais une revue de l'oeuvre de Kate Bush titre par titre.

Un petit descriptif an anglais :

A handy paperback guide for the casual music listener as much as for Kate’s fans, the book is freed from the demands of a full-blown biography of the artist. From the press release: “With a string of platinum albums and hit singles to her credit, Kate’s is a fascinating journey. This book examines her entire recorded catalogue from The Kick Inside through to Before The Dawn, hoovering up all the B‐sides and the rarities along the way. It’s a comprehensive guide to the extraordinary music of Kate Bush.”
The writer generously uses quotes from Kate’s interviews over the years to allow her to speak about the work but his own observations and commentary are considered and warmly engaged with Kate’s music – he writes as a clear fan of her work. He includes a wealth of information about chart positions and single formats as well as discussing b-sides and other tracks related to each album era. Factual errors are almost non-existent (always nice to see) and this slim 128 page volume additionally includes 16 colour photo pages in the centre.

_________________
This will be my monument, this will be your beacon when I'm gone...

Presse - Page 8 Faim41
Renaud
Renaud

Messages : 1553
Date de naissance : 24/09/1964
Date d'inscription : 29/05/2014
Localisation : Campagne Normande

Revenir en haut Aller en bas

Presse - Page 8 Empty Re: Presse

Message  Pierre Mar 16 Fév - 13:50

Merci pour l'info Renaud! Wink

_________________
The sight of bridges and balloons makes calm canaries irritable
Presse - Page 8 BarWoodstockFlyingAni
Presse - Page 8 Note_039
Pierre
Pierre
Admin

Messages : 4471
Date de naissance : 30/08/1962
Date d'inscription : 29/05/2014
Localisation : Paris 14

Revenir en haut Aller en bas

Presse - Page 8 Empty Re: Presse

Message  Renaud Jeu 11 Mar - 16:51

Et un de plus !!!

Presse - Page 8 Mojomay2021-723x1024

THE GENIUS OF KATE BUSH is explored from fresh angles: an unpublished interview, revelations from key collaborators, and the 40th birthday of Sat In Your Lap – the song that changed everything. Meanwhile, this month’s COVERMOUNT CD welcomes the spring, with great tracks from The Weather Station, Mighty Baby, Bonnie ‘Prince’ Billy, Modern Nature, Django Reinhardt and more. Inside the issue: Marvin Gaye’s What’s Going On hits 50, we celebrate Bob Dylan’s 80th with a flashback to his creative dawn, Mike McCartney shares unseen Beatles pics. Plus: Rickie Lee Jones, Nick Cave, Mary Wilson, Dinosaur Jr, Madness, John Prine, Edo Funk, Greta Van Fleet and Zappa doc director Alex ‘Bill & Ted’ Winter. Most non-bogus!

COVER STORY: KATE BUSH In MOJO’s Kate Kompendium, the artist casts light on her creative urges in an unpublished interview. Plus: surprising new takes on *Hounds Of Love, the Tour Of Life and a poignant window on her wilderness years.

MOJO KATE BUSH MAY 2021

_________________
This will be my monument, this will be your beacon when I'm gone...

Presse - Page 8 Faim41
Renaud
Renaud

Messages : 1553
Date de naissance : 24/09/1964
Date d'inscription : 29/05/2014
Localisation : Campagne Normande

Revenir en haut Aller en bas

Presse - Page 8 Empty Re: Presse

Message  Renaud Jeu 12 Aoû - 9:41

En kiosque :

Presse - Page 8 L4377

_________________
This will be my monument, this will be your beacon when I'm gone...

Presse - Page 8 Faim41
Renaud
Renaud

Messages : 1553
Date de naissance : 24/09/1964
Date d'inscription : 29/05/2014
Localisation : Campagne Normande

Revenir en haut Aller en bas

Presse - Page 8 Empty Re: Presse

Message  Renaud Mar 15 Fév - 14:39

Presse - Page 8 273840958_10101418623217342_4661759660102044920_n-742x1024

The April 2022 issue of Uncut Magazine in the UK has a Kate Bush cover and a substantial new 12 page feature by Peter Watts on the making of The Dreaming album – which will be 40 years old this year (we know!). It’s available to order here.

It’s great to see one of the major music mags giving Kate’s fourth album the cover treatment for a change, normally Hounds of Love or Kate’s very early career takes centre stage. Refreshingly this isn’t a re-hashed archive article and a considerable line-up of people involved in the creation of Kate’s dark masterpiece are interviewed by Watts for this piece, including Preston Heyman, Paul Hardiman, Richard Burgess, Brian Bath, Roy Harper, Hugh Padgham, Dave Lawson, Howard Gray, Danny “Dan Dan the Sushi Man!” Dawson, and Teri Reed. Fan perspectives are offered by our own Dave Cross (HomeGround) and our podcast pal Darrell Babidge. From the magazine’s site: “KATE BUSH: Donkeys and didgeridoos. Celtic ballads and ethno-pop. Harry Houdini and the Star Wars Cantina theme. Heady experimentation and creative freedom. Welcome to The Dreaming: Kate Bush’s “she’s gone mad” album – and the record that ushered in her imperial phase. “‘Wuthering Heights’ gave Kate licence to do what she wanted,” one eyewitness tells Peter Watts. “With The Dreaming, she took it as far as she could possibly go.”

_________________
This will be my monument, this will be your beacon when I'm gone...

Presse - Page 8 Faim41
Renaud
Renaud

Messages : 1553
Date de naissance : 24/09/1964
Date d'inscription : 29/05/2014
Localisation : Campagne Normande

Revenir en haut Aller en bas

Presse - Page 8 Empty Re: Presse

Message  Pierre Mer 29 Juin - 17:44

Presse - Page 8 Hebdo-88

https://www.rollingstone.fr/rolling-stone-hebdo-n88-kate-bush/

Sinon, j'ai la flemme de changer de sujet: il semblerait que "RUTH" soit en mesure d'assurer sa première place dans les charts pour la 3e semaine consécutive... Shocked

_________________
The sight of bridges and balloons makes calm canaries irritable
Presse - Page 8 BarWoodstockFlyingAni
Presse - Page 8 Note_039
Pierre
Pierre
Admin

Messages : 4471
Date de naissance : 30/08/1962
Date d'inscription : 29/05/2014
Localisation : Paris 14

Revenir en haut Aller en bas

Presse - Page 8 Empty Re: Presse

Message  Pierre Sam 16 Juil - 12:58

"UNCUT" s'y recolle pour un spécial KB en juillet... Ca doit marcher de la mettre en couv'... Attention: Il s'agit d'une réimpression du numéro de 2017! C'est ce qu'on appelle de l'opportunisme.

Presse - Page 8 Image001_56d6cdeb-52d9-4faa-b865-b870472b2cd4

_________________
The sight of bridges and balloons makes calm canaries irritable
Presse - Page 8 BarWoodstockFlyingAni
Presse - Page 8 Note_039
Pierre
Pierre
Admin

Messages : 4471
Date de naissance : 30/08/1962
Date d'inscription : 29/05/2014
Localisation : Paris 14

Revenir en haut Aller en bas

Presse - Page 8 Empty Re: Presse

Message  Renaud Sam 16 Juil - 13:35

Oui j'ai vu ça mais n'ai pas relayé l'info car ça sentait sérieusement le réchauffé.
Je suppose qu'ils ont juste ajouté un article sur le phénomène Stranger Things.

_________________
This will be my monument, this will be your beacon when I'm gone...

Presse - Page 8 Faim41
Renaud
Renaud

Messages : 1553
Date de naissance : 24/09/1964
Date d'inscription : 29/05/2014
Localisation : Campagne Normande

Revenir en haut Aller en bas

Presse - Page 8 Empty Re: Presse

Message  Renaud Jeu 11 Aoû - 16:46

Presse - Page 8 MOJO-347-Kate-Bush-cover-1000-724x1024

Mojo Magazine in the UK have joined in the Running Up That Hill (A Deal With God) resurgence with a cover feature and “Kate Bush Companion” themed cover-mount CD. From the magazine’s site:

“Everyone’s talking about Kate Bush, but no one’s going as deep into Running Up That Hill, and its parent Hounds Of Love album, as MOJO. Collaborators, admirers and MOJO’s top writers tell the incredible story of her greatest record, and its resurrection.. This month’s covermount CD is Thunder In Our Hearts: a collection of music that inspired and sustained Kate Bush – including Roy Harper, Anne Briggs, Eberhard Weber and Billie Holiday – plus exquisite Kate Bush covers by Tracey Thorn and Nite Jewel.”

_________________
This will be my monument, this will be your beacon when I'm gone...

Presse - Page 8 Faim41
Renaud
Renaud

Messages : 1553
Date de naissance : 24/09/1964
Date d'inscription : 29/05/2014
Localisation : Campagne Normande

Revenir en haut Aller en bas

Presse - Page 8 Empty Re: Presse

Message  Pierre Jeu 18 Aoû - 9:11

Après 2 semaines d'absence que je ne considère pas comme des vacances et pendant lesquelles je n'ai réussi qu'à me connecter 2 fois vite-fait et des ennuis de connexion secteur de mon ordi enfin résolus, me voici de retour parmi vous!Wink

Merci pour l'info Renaud! Wink Tu nous en diras plus sur le contenu de cet article... J'ai de plus en plus l'impression que la presse musicale britannique a fini par utiliser KB à des fins assez opportunistes pour assurer leurs ventes car ils comptent sur une "fan-base" loyale et réceptive... Je me trompe peut-être...
L'idée du cd d'inspiration est plutôt intéressante (même si, a priori, très incomplète), en revanche, je n'ai jamais entendu parler de cette Anne Briggs parmi ses sources... Shocked

Au fait Renaud: j'ai tenté de me connecter sur ce forum anglais consacré à KB (pas Homeground, un autre sur lequel tu es inscrit et qui fonctionnait plutôt bien). Impossible! Tu en sais un peu plus? Wink

_________________
The sight of bridges and balloons makes calm canaries irritable
Presse - Page 8 BarWoodstockFlyingAni
Presse - Page 8 Note_039
Pierre
Pierre
Admin

Messages : 4471
Date de naissance : 30/08/1962
Date d'inscription : 29/05/2014
Localisation : Paris 14

Revenir en haut Aller en bas

Presse - Page 8 Empty Re: Presse

Message  Renaud Jeu 18 Aoû - 9:41

Pierre a écrit:Au fait Renaud: j'ai tenté de me connecter sur ce forum anglais consacré à KB (pas Homeground, un autre sur lequel tu es inscrit et qui fonctionnait plutôt bien). Impossible! Tu en sais un peu plus? Wink

En effet, connexion impossible depuis le début de semaine, je n'en sais pas plus.

_________________
This will be my monument, this will be your beacon when I'm gone...

Presse - Page 8 Faim41
Renaud
Renaud

Messages : 1553
Date de naissance : 24/09/1964
Date d'inscription : 29/05/2014
Localisation : Campagne Normande

Revenir en haut Aller en bas

Presse - Page 8 Empty Re: Presse

Message  Renaud Jeu 25 Aoû - 11:00

Pierre a écrit:
L'idée du cd d'inspiration est plutôt intéressante (même si, a priori, très incomplète), en revanche, je n'ai jamais entendu parler de cette Anne Briggs parmi ses sources... Shocked

Apparemment ce serait la chanson qui aurait inspiré Babooshka.
Je n'ai pas fini ma lecture, l'article s'articule principalement autour de l'album HOL.
J'ai appris quelques infos inédites sur Michael Hervieu, son partenaire de danse dans le clip de RUTH, qui s'appelle maintenant Misha Hervieu suite à une opération et qui serait chauffeur (chauffeuse ??) de taxi dans les Iles Anglo-Normandes.

Le cd est plutôt sympa (j'aime beaucoup la pochette), j'ai redécouvert YOU et FLOWERS dont je ne me souvenais même pas les mélodies. J'aime beaucoup sa voix sur le duo avec Roy Harper.

_________________
This will be my monument, this will be your beacon when I'm gone...

Presse - Page 8 Faim41
Renaud
Renaud

Messages : 1553
Date de naissance : 24/09/1964
Date d'inscription : 29/05/2014
Localisation : Campagne Normande

Revenir en haut Aller en bas

Presse - Page 8 Empty Re: Presse

Message  Renaud Jeu 8 Sep - 8:58

Et ça continue......

Presse - Page 8 Image

The latest edition of PROG Magazine in the UK, out Friday September 9th, has a Kate Bush cover, a feature on her 40 greatest songs and includes 4 Kate Bush postcards and a double-sided Kate poster which features that great Never For Ever cover image they released in 2020. It will be available to mail order from Friday here  The magazine writes:

“Kate Bush graces the cover of the new issue of Prog as we present her 40 greatest songs, as chosen by her prog peers from King Crimson, Marillion, Opeth, Porcupine Tree, Eivør, The Anchoress, Jane Weaver and more… We also explore the strange phenomena of Kate’s current resurgence thanks to Stranger Things….”

Presse - Page 8 Prog-posters

_________________
This will be my monument, this will be your beacon when I'm gone...

Presse - Page 8 Faim41
Renaud
Renaud

Messages : 1553
Date de naissance : 24/09/1964
Date d'inscription : 29/05/2014
Localisation : Campagne Normande

Revenir en haut Aller en bas

Presse - Page 8 Empty Re: Presse

Message  Pierre Mar 11 Juil - 16:38

KB en couverture du numéro de Uncut à paraître (septembre 2023):

Presse - Page 8 U316-KATE-BUSH-cover-1400x1050-1

L'édito:

When Kate Bush was 8 years old – she writes in the introduction to How To Be Invisible, her collection of lyrics – she found a discarded instrument an unlikely outlet for her growing musical ambitions. “I used to play an old harmonium that had ostensibly been dumped in the outhouse in the garden,” she remembered. “It was so exciting. One stop was ‘flutes’, another ‘trumpets’. I adored playing with these different sounds, but then, one by one, the stops were eaten away by the mice who lived in the harmonium.”

It’s an instructive anecdote, not least in what it tells us about the way Bush could find something magical in an object the rest of us might otherwise consider junk. But in essence, Bush has been truffling out enchantments under the ivy – or, perhaps, in the barn – for over 40 years now. As “Running Up That Hill” celebrates passing one billion streams on Spotify, and with the parent album Hounds Of Love due for a reissue later this year, we attempt to reveal the mysteries behind Bush’s idiosyncratic vision, whose determination to bring that vision to fruition, has been there right from the start. Reflecting on Bush’s alchemical gifts for transforming the ordinary into the unexpected, I’m surprised she didn’t write a song about that harmonium – one to add to her uncanny bestiary alongside snowmen, magicians, angels and washing machines…

Elsewhere in this issue, you’ll find other exponents of English music, no less surprising than Kate Bush. The many faces of Ronnie Lane – from mod to seeker, gypsy and beyond – are celebrated by a host of friends, including Pete Townshend, while eternal refusenik Andy Partridge shares his inimitable views on XTC’s glorious canon. We travel further afield, to San Fransicsco’s Bay Area circa 1969 to meet Moby Grape, then to New York in the late ‘90s where Elliott Smith finds himself at a pivotal point in his career, and lastly to Paris, in the present day, where Tinariwen are emerging from a period of enforced hibernation. There’s more, of course – Betty Davis, Joan Jett, the return of Blur and a free, 15-track new music CD.

Madââââme défie vraiment les lois de l'"actualité"... Laughing Je ne vois vraiment pas ce qui justifie ça. Shocked A part peut-être une certaine forme d'opportunisme.

_________________
The sight of bridges and balloons makes calm canaries irritable
Presse - Page 8 BarWoodstockFlyingAni
Presse - Page 8 Note_039
Pierre
Pierre
Admin

Messages : 4471
Date de naissance : 30/08/1962
Date d'inscription : 29/05/2014
Localisation : Paris 14

Revenir en haut Aller en bas

Presse - Page 8 Empty Re: Presse

Message  Renaud Ven 15 Déc - 10:48

Presse - Page 8 KATEEssentialsCoverfinal-2-1-750x1024

Sans doute du réchauffé, au moins la photo de couverture est sympa !
Parution le 21 décembre 23

MOJO The Collectors’ Series: Kate Bush Essentials

“MOJO’s definitive guide to Kate Bush’s albums, songs, videos and books.

When Kate Bush was inducted into the Rock and Roll Hall of Fame in November 2023, singer and super-fan St Vincent posed a question: “How could someone be this genius and pure and completely free?”

While that’s a question that only Bush herself can truly answer, MOJO’s Kate Bush Essentials sheds new, revelatory light on the artist’s almost preternatural gifts as a singer, songwriter and producer.

Written by our team of Kate Bush experts, this deluxe 132-page bookazine guides fans through every one of her releases, song by song, from Wuthering Heights in 1978 to last year’s chart-topping reissue of Running Up That Hill (A Deal With God). We also celebrate her pioneering promotional videos, rare live appearances and the best in Bush literature. As a special treat, there’s also a ‘lost’ interview from 1989, in which the singer talks at length about her life and work, beginning with her new album at the time, The Sensual World.

Beautifully illustrated with sleeve artwork and rare and iconic photographs, Kate Bush Essentials is a must-have for all music fans and makes the perfect gift for the festive season.”

Kate Bush Essentials goes on sale on Thursday, December 21. You can Pre-order your copy here

_________________
This will be my monument, this will be your beacon when I'm gone...

Presse - Page 8 Faim41
Renaud
Renaud

Messages : 1553
Date de naissance : 24/09/1964
Date d'inscription : 29/05/2014
Localisation : Campagne Normande

Revenir en haut Aller en bas

Presse - Page 8 Empty Re: Presse

Message  Pierre Ven 15 Déc - 15:48

Renaud a écrit:Sans doute du réchauffé, au moins la photo de couverture est sympa !

Oui, un des portraits que je préfère de KB. C'est la première fois que je le vois en couleur. J'aimerais bien qu'il fuite un jour en HD sur le net. Il y a un p'tit qq-chose d'Adjani sur ce cliché. Very Happy

_________________
The sight of bridges and balloons makes calm canaries irritable
Presse - Page 8 BarWoodstockFlyingAni
Presse - Page 8 Note_039
Pierre
Pierre
Admin

Messages : 4471
Date de naissance : 30/08/1962
Date d'inscription : 29/05/2014
Localisation : Paris 14

Revenir en haut Aller en bas

Presse - Page 8 Empty Re: Presse

Message  Pierre Lun 8 Jan - 12:43

Renaud a écrit:Presse - Page 8 Kateessentialscoverfinal_1

Sans doute du réchauffé, au moins la photo de couverture est sympa !
Parution le 21 décembre 23

Trouvé aujourd'hui. Pas encore lu, mais au niveau de la structure, de la mise en page et des photos (dont qqs rares jamais vues en ce qui me concerne), très chouette numéro! Presse - Page 8 2577831501

_________________
The sight of bridges and balloons makes calm canaries irritable
Presse - Page 8 BarWoodstockFlyingAni
Presse - Page 8 Note_039
Pierre
Pierre
Admin

Messages : 4471
Date de naissance : 30/08/1962
Date d'inscription : 29/05/2014
Localisation : Paris 14

Revenir en haut Aller en bas

Presse - Page 8 Empty Re: Presse

Message  Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Page 8 sur 9 Précédent  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Suivant

Revenir en haut


 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum